خدمات
قطعات تابلو چلنیوم

قطعات تابلو چلنیوم

قطعات تابلو چلنیوم

برای ساخت هر یک از تابلو ها در انواع مختلف، به قطعات خاصی احتیاج می باشد و تابلو های چلنیوم نیز دارای قطعات خاصی می باشد.

از جمله قطعات مورد نیاز برای ساخت تابلو های چلنیوم می توان به لامپ های smd در کیفیت های مختلف، ورق های کامپوزیت برای نصب تابلو چلنیوم روی این سطوح زیرا ورق های کامپوزیت دارای ظاهری زیبا می باشند که تنوع بسیار زیادی در رنگ دارند و از مهم ترین ویژگی های این ورق های کامپوزیت، مقاومت بالای آن ها می باشد و البته باید بدانید که اول این حروف برجسته را روی PVC چسبانده و سپس روی کامپوزیت نصب می کنند، نوار های رنگی با عرض های 7 و 9 و 11 سانتی متری که دارای برند و قیمت متفاوت می باشند، منبع تغذیه ی مناسب برای نئرپردازی زیبا و مناسب این تابلو ها بهتر بتوانند دیده شوند، چوب ترموود که یکی از بهترین چوب ها برای زیر ساز حروف می باشند و هم چنین باید بدانید که این چوب های ترموود مقاوت بسیار بالایی دارند و بسیار مناسب به عنوان زیر ساز ها هستند، ورق های پلکسی که یکی از بهترین و مقاوم ترین ورق ها که جایگزین مناسبی به جای شیشه ها می باشند و دارای ضخامت، نوع، مقاوت و هم چنین رنگ بندی های مختلفی می باشد.

  از جمله مهم ترین وسایل برای ساخت تابلو های چلنیوم را به همراه توضیح کوتاهی از آن ها برای شما عزیزان معرفی کردیم. اکنون به بررسی قیمت و مزیت های تابلو های چلنیوم نسبت به دیگر تابلو های موجود می توان پرداخت.

قطعات تعیین کننده قیمت تابلو چلنیوم

همان طور که گفتیم تابلو های چلنیوم دارای قیمت های متفاوتی می باشند. یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تابلو های چلنیوم اندازه و برند نوار های مورد نیاز برای ساخت تابلو های چلنیوم می باشد . این نوار ها در ابعاد 7 سانتی متری، 9 سانتی متری و 11 سانتی متری در رنگ های مختلفی موجود می باشند که در قسمت هایی مثل لبه های حروف برجسته کاربرد دارند.

قبلا نیز به این مورد اشاره کردیم که در ساخت تابلو چلنیوم از لامپ های smd استفاده می شود ولی باید بدانید که این لامپ ها دارای انواع ایرانی، کره ای و چینی می باشد و هر کدام دارای کیفیت های مختلفی می باشند که به طبع نیز، دارای قیمت های مختلفی هستند. باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این تابلو های چلنیوم هر چه محیط بیشتری داشته باشند، نیازمند منبع برق بیشتر و هم چنین لامت های smd بیشتری می باشند و این موضوع نیز می تواند در قیمت تابلو چلنیوم موثر باشد.

یکی از مواردی که باعث افزایش طول عمر و هم چنین افزایش کیفیت و مقاومت تابلو های چلنیوم می شود، استفاده از یک لایه ی نازک اکسیدی روی تابلو می باشد  که  همین مورد نیز می تواند در تعیین قیمت رول های چلنیوم موثر باید. این نکته را نیز نباید فراموش کنید که منبع تغذیه ی مورد نیاز برای روشن شدن تابلو چنیوم، می تواند مهم باشد.

تابلو چلنیوم یا تابلوی نئونی

شما برای انتخاب هر کدام از انواع تابلو ها باید توجه داشته باشید که کدام یک از آن ها دارای مزیت های بیشتری هستند و شما در قبلا دریافت آن ها هزینه ای کمتر و به صرفه تر را پرداخت خواهید کرد. در این قسمت قصد داریم تابلوی چلنیوم را با یکی دیگر از تابلو های معروف، یعنی تابلوی نئونی برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.

تابلو های نئونی یکی از انواع تابلو های مناسب برای مکان های مختلف می باشد که در گذشته دارای طرفدار های بیشتری بود ولی امروزه با وجود تابلو های چلنیوم که یکی از رقبای مهم تابلو های نئونی می باشند، شاید از طرفدار های کمی برخوردار شده باشند.

برای مقایسه ی مزیت های بین تابلو های نئونی و تابلو های چلنیوم می توان به نوع لامپ آن ها اشاره کرد. تابلو های نئونی دارای لامپ هایی می باشند که با ضربه های بسیار ساده و سطحی شکسته شده و گاز درون آن ها خالی خواهد شد ولی در تابلو های چلنیومی از لامپ های smd استفاده می شود که یکی از بهترین لامپ های موجود می باشد و کیفیت عالی مناسبی دارند که البته این کیفیت نیز به شرکت سازنده ی آن ها بستگی دارد زیرا همان طور که ققبلا نیز گفتیم دارای انواع کره ای، چینی و ایرانی می باشد.

هر کدام از تابلو های موجود مراحل ساخت و همین طور متریال متفاوتی دارند که همین موضوع باعث تفاوت قیمت در تابلو های مختلف شده است.

مطلب قبلی ساخت حروف چلنیوم
مطلب بعدی روشنایی تابلو چلنیوم

انتخابگر پوسته