خدمات
لامپ اس ام دی

لامپ اس ام دی

لامپ اس ام دی

با پیشرفت علم و صنعت همین لامپ های ساده رنگی به لامپ های  ledتبدیل شدند حال تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که لامپ های SMD جایگاه لامپ های ال ای دی را هم گرفته اند و از لحاظ کارایی و کیفیت بسیار پیشرفته می باشند. لامپ های SMD نوع پیشرفته ی لامپ های ال ای دی می باشند که به دلیل انعطاف پذیری بالایی که در طراحی و عملکرد شان دارند در بازار سیستم روشنایی ساختمان از محبوبیت و جای گاه خاصی برخوردار هستند. پیشرفت علم در زمینه ی لامپ های ال ای دی و تولید لامپ های SMD باعث شده است که لامپ های SMD بسیار کار آمد باشند و تنوع بسیار بالای این لامپ های SMD باعث پر فروش بودن آن ها در زمین لامپ های ساختمان باشند. لامپ های SMD حجم بسیار کم و زاویه ی دید بسیار بالایی دارند که باعث صرفه جویی انرژی می شود . به طور کلی هر لامپ های SMD از ۳ بخش تشکیل می شوند که هر بخش وظیفه ای را برعهده دارد که اگر هر بخش از این لامپ های SMD خراب یا از بین بروند لامپ ها کارایی خود را از دست می دهند. سه بخش تشکیل دهنده ی لامپ های SMD شامل بدنه، بورد ال ای دی و درایو یا یکسو کننده  می باشد. امروزه در هر خانه ی نو سازی ما لامپ های SMD را مشاهده می کنیم این لامپ های SMD بسیار زیبا هستند و کاربرد بالایی دارند مورد پسند عزیزانی هستند که به مد و رنگ و روی خانه اهمیت بالایی می دهند.

قسمت های تشکیل دهنده ی لامپ های SMD

همان طور که اشاره ای به این موضوع کردیم لامپ های SMD از سه بخش تشکیل شده اند که ما در این مقاله به توضیح کارایی قسمت های لامپ های SMD می پردازیم تا شما با ساختار تشکیل دهنده ی آن آشنا بشوید.

بدنه ی لامپ های SMD 

بدنه در لامپ های SMD از اشکال مختلفی تشکیل شده است مانند حبابی، پرژکتوری، نواری و پنلی  تشکیل شده اند که دسته بندی لامپ های SMD بر اساس شکل ظاهری آن ها می باشد.

یکی از ساختار های پر از استفاده لامپ های SMD مدل حبابی آن است که بسیار پر کاربرد می باشد. که همان شکل لامپ های قدیمی که بر پایه ی رسته و پایه ی آلومینیومی بوده اند که یک روکش پلاستیکی حبابی مات داشتند. البته در لامپ های ال ای دی به جای آلمینیوم از سرامیک یا پلاستیک فشرده نیز استفاده می شد که باعث می شد انتقال حرارت از لامپ کاهش یابد.

درایو لامپ های SMD  

درایو لامپ های SMD در واقع یک یکسو کننده تمام موج است. که برق ۲۲۰ ولت شهری را به برق +۴۰یا _۴۰ بسته به نوع لامپ یا توان ورودی تراشه smdتبدیل می کند. که عموما خراب شدن لامپ های SMD به این قسمت مربوط می شود.

بورد لامپ های SMD 

بورد لامپ های SMD در واقع صفحه ای از جنس آلمینیوم، پلاستیک فشرده، یا سرامیک است تراشه های SMDکه فاقد پایه هستند بر روی این صفحه به صورت سطحی مونتاژ و لحیم می شوند.

عموما در لامپ های ال ای دی حبابی از دو ورودی مثبت و منفی استفاده می شود. برای انواع دیگر لامپ های اس ام دی پرژکتوری  بزرگ هشت ورودی مثبت و منفی موازی  در نظر می گیرند.

کاربرد لامپ های SMD 

از چراغ های SMD برای روشنایی در لامپ های کوچک ، چراغ های خیابانی، و حتی برای قطعات چشمک زن موبایل نیز استفاده می شود. تراشه ی اس ام دی در مقایسه با دی ای پی بسیار کوچک تر است. که همین امر باعث می شود برای نور پس زمینه تجهیزات الکترونیکی و روشنایی عمومی استفاده بشود. از کاربرد های لامپ های SMD در صنعت نور پردازی می توان اشاره به نور پردازی در سقف کش سان و سقف های مجازی ، صفحات نور پردازی سقف کاذب ، نور پردازی نمای ساختمان، نور پردازی باغچه ، استفاده در نور اتومبیل و انواع نور کاری نام برد.

یکی از کاربرد های پنل اس ام دی استفاده از آن در گل خانه ها است. چرا که گل ها و گیاهان برای رشد مناسب نیاز به نور کافی دارند همین پنل ها نور کافی و یکسان را برای آن ها تولید می کنند.

مزایای لامپ های SMD 

از مزایا و کاربرد های بسیار خوب لامپ های SMD می توان به گسترش پرتو نور یکنواخت اشاره کرد که می تواند به صورت دی لایت باشد. پس نور و روشنایی که توسط لامپ های SMDتولید می شود خیرگی و اذیتی ندارد.

از دیگر مزیت های مهم لامپ های SMD می توان به ؛

طول عمر بیشتر، کیفیت بالای نور دهی، روشنایی و نورپردازی یکنواخت و ملایم (بدون تیرگی) ،صرفه‌ جویی در مصرف انرژی،کاهش گرمای تولیدی توسط لامپ اشاره کرد. تنظیم نور و زاویه ی تابش در لامپ های اس ام دی کاملا قابل تنظیم می باشد. به طوری که به وسیله ی لنز های متمرکز کننده نور می توان روشنایی نور را کاملا هدایت کرد کاهش تولید گرما و کاهش حجم از دیگر مزیت های لامپ های ال ای دی پیشرفت کرده یعنی لامپ های اس ام دی است. از دیگر مزیت های لامپ های اس ام دی می توان گفت که هر چند بار که لامپ روشن یا خاموش بشود طول عمر لامپ و یا خرابی در پی ندارد. زمان روشن شدن لامپ های اس ام دی و رسیدن به اوج روشنایی بهاندازه ی  ۲۰ میکرو ثانیه بوده که در مقایسه با سایر لامپ های روشنایی بسیار کم و خوب است. لامپ های اس ام دی فاقد مادون قرمز یا نو های فرابنفش هستند که همین امر باعث می شود تا آلودگی محیطی و آسیب های چشمی را در بر نداشته باشند. گروه فروش لامپ های SMDدر تهران همواره با کادر مجرب و با تجربه در زمینه ی طراحی، تولید و اجرای پروژه های برقی و الکتریکی در راستای خود کفایی و توسعه ی کشور گام برداشته اند. یا حمایت از کالای ایرانی از هموطنان خود حمایت کنیم.

مطلب قبلی فروش چلنیوم
مطلب بعدی قیمت لوازم تابلو سازی

انتخابگر پوسته